Ahad, 23 Ogos 2009

Aku Ingin


Aku ingin mengalirkan air mata,
Aku pasti
Buat membasuh dosa-dosa semalam

Dalam syahdu doa dan tulus zikir
Dalam semarakan hujan di malam Ramadhan mulia ini
Terasa hingar menanti di sana
Sahutan suara menggegar atma
‘Iqob buat orang melakukan keburukan yang dibenci Allah selamanya

Jiwa ini pasti menemui Rabbnya
Tulang-tulang ini akan hancur dimamah bumiNya
Dan roh ini bakal diazab sepertimana yang tercatit

Lain pula bagi yang sebaliknya
Taqwa yang menjadi pakaian dibawa bersama menyeberang
Hanya taman yang indah,
Yang di bawahnya ada sungai-sungai mengalir menanti
Pemuda Al-Quran dan tahajjud yang menemani
Menerangi kegelapan yang menggila…

Itulah cita-citaku, Ya Allah
Kamarku nanti bakal diterangi cahaya itu

Di malam Ramadhan yang diselangi kesejukan
Dari hujan yang membasahi
Aku mengalirkan air mata
Aku pasti buat membasuh dosa-dosa semalam…

Siti Yang Latifah
Kota Bharu, 7 September 2008 / 7 Ramadhan 1429

1 ulasan:

  1. salam 'alaik..
    hehehe...
    aku msuk blog kwn aku...
    Allah izin tersmpai k blog ko...
    tkejut gak aku mla2 jmpa...
    bdk2 ni rmai yg dh ada blog...
    mu,sarah,asiah,qlah...
    gano bulih mu terbuat blog nie??
    ok j akuu tgk..
    cntik pe...
    isi2ny pn mnarik...

    chayok2 yang...
    gud luck for ur life...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...